LOGIN
خبر
shirazi.ir
سیره علوی در کلام مرجعیت
کد 2892
نسخه مناسب چاپ کپی خبر لینک کوتاه ‏ 14 خرداد 1391 - 12 رجب الأصب 1433

حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی فرمودند:

امام و مولایمان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «وَاللَّهِ لَوْ أُعْطِیتُ الأقَالِیمَ السَّبْعَةَ بِمَا تَحْتَ أَفْلاکِهَا عَلَی أَنْ أَعْصِیَ اللَّهَ فِی نَمْلَةٍ أَسْلُبُهَا جُلْبَ شَعِیرَةٍ مَا فَعَلْتُهُ؛ به خدا سوگند، اگر هفت اقلیم را با آنچه در آن است به من دهند تا با ربودن پوست جوی از دهان مورچه ای، خدای را نافرمانی کنم، چنین نخواهم کرد».

این سخن امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام فقط شعار نبوده و نیست، بلکه عقیده و اخلاق و سیره اهل بیت علیهم السلام بوده و هست. به راستی اگر جهان را بکاویم، آیا می توانیم چنین اعتقاد و اخلاقی را بیابیم؟ مسلماً هرگز.

در مقابل، روش رفتاری گمراهان و منحرفان از راه اهل بیت علیهم السلام است که در کافر و مشرک خواندن دیگران، انفجار، به کارگیری افراد ساده و حتی عقب افتاده ی ذهنی و نادان به عنوان تله ی انفجاری و منفجر کردن آنان در میان انبوه بی گناه زنان، کودکان و مردان زائر و غیر زائر تبلور یافته است.

غدیر افراد خاص را تربیت می کند و خط مقابل غدیر هم افراد خود را پرورش می دهد که این دو در تقابل و در تضاد یکدیگرند. در مکتب غدیر ملاک امر و نهی خدای سبحان است و تمام رفتارهایش بر این اساس استوار است و هدفش اطاعتِ محض از خدا و رسول است، اما ملاکِ دشمنان غدیر حکومت کردن و سلطه یافتن بر دیگران به هر قیمت و از هر راه ممکن است، و کاری به امر و نهی الهی ندارند. غدیر انسان و انسانیت می سازد و خط مخالفِ غدیر ضد انسان و دشمن انسانیت می پروراند.

تفکر ضد غدیر انسان و انسانیت را هدف گرفتند، مراقد مطهر را نابود می کنند و در عتبات عالیات، مساجد و حسینیات مردم بی دفاع را با بمب به شهادت می رسانند.

آدمکشی ها و انفجارات در کشورهای اسلامی ادامه ی همان خط ضد غدیر است.

خط ضد غدیر، خط ضد اسلام است. نکته ای که مهم و بسیار دقیق و ظریف می باشد این است که قرآن کریم نمی فرماید که قبل از غدیر اسلام وجود داشت اما ناقص بود و کامل شد، بلکه راجع به اسلام می فرماید: «ورَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا» و ظاهرش این است که قبل از روز غدیر اصلاً اسلام نبود و در روز غدیر اسلام تحقق یافت. لذا این آیه کریمه نشان می دهد که اسلام بدون ولایت، اسلام واقعی و حقیقی اسلام مورد پسند خدا نیست؛ همانگونه که شهادت به توحید بدون شهادت دادن به نبوّت، اسلام نیست. بنابراین شهادت به نبوّت و توحید هم بدون شهادت به ولایت امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام اسلام واقعی و حقیقی و اسلام مورد پسند خدا نخواهد بود.
 

  • نظری برای این خبر درج نشده است.