همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، دفتر مؤسسه فرهنگی-خیریه اهل بیت علیهم السلام، از مراکز مرتبط با مرجعیت در شهر بصره، برگزاری مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام را آغاز کرده است.
این مراسم ها از نخستین روز ماه محرم الحرام برپا شده و تا روز دهم این ماه ادامه خواهد داشت. در این محافل، جمعی از مؤمنان و طلاب علوم دینی حضور یافته و در سوگ حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا به عزاداری می پردازند.
برنامه های این مجالس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز می شود و سپس حجت الاسلام ضیاء الدین تمیمی با حضور بر منبر، به تبیین ابعاد مختلف واقعه جانسوز کربلا و پیام ها و درس های نهضت عاشورا می پردازد.